REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
BOXERMOTO.PL
Szanowni Klienci, przygotowaliśmy Państwu czytelny oraz przystępny Regulamin Korzystania ze Sklepu Internetowego BOXERMOTO.PL zwany dalej „Regulaminem”, w którym krok po kroku określimy na jakich zasadach opiera się funkcjonowanie Sklepu Internetowego, zasady świadczenia Usług przez Sprzedawcę jak również zasady korzystania z uprawnień Klienta do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji. Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią, gdyż tylko to pozwoli na korzystanie z pełni jego funkcjonalności i uprawnień klienta jako Konsumenta.
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedawca w Regulaminie użył poniższych pojęć, które należy rozumieć w następujący sposób:
- Administrator danych osobowych – jest to organ, jednostka organizacyjna, podmiot lub osoba decydująca o celach i środkach przetwarzania danych osobowych zgodnie z definicją zawartą w art. 7 pkt 4 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- Adres mailowy to adres poczty elektronicznej Sklepu Internetowego pod, którym można kontaktować się ze Sprzedawcą tj. phukuszek@gmail.com
- Klient jest to każda osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca lub zamierzająca złożyć Zamówienie w Sklepie Internetowym 0 jednym słowem jesteś nim właśnie Ty.
- Koszyk – udostępniona dla Klienta w ramach infrastruktury informatycznej przestrzeń Sklepu Internetowego, w której Klient ma możliwość zbierać niezbędne informację na temat prowadzonych przez siebie w danej chwili zakupów oraz szczegółów składanego Zamówienia.
- Powiadomienie jest wiadomością elektroniczną przesłana na adres mailowy Klienta podany w toku wypełniania Formularza zamówienia w Sklepie Internetowym, zawierającą określoną informację.
- Produkt – dostępna w ofercie Sklepu Internetowego rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą np. część motocyklowa.
- Strona Internetowa to strona główna naszego Sklepu Internetowego https://boxermoto.pl/ oraz wszystkie jej podstrony.
- Sklep Internetowy to Sklep prowadzony przez Sprzedawcę, w którym Klienci za pośrednictwem Internetu (drogą elektroniczną) mogą dokonywać zakupów Produktów znajdujących się w ofercie Sprzedawcy.
- Sprzedawcą jest Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe Marcin Kuszek, ul. Ocicka 120, 39-400 Tarnobrzeg , NIP: 8671891237, REGON: 830461017, TEL: 536 007 757
- Umowa Sprzedaży – umowa zawierana między Sprzedawcą, a Klientem na odległość, której przedmiotem jest zakup Produktów znajdujących się w ofercie Sklepu Internetowego.
- Usługą jest natomiast usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej polegająca na prowadzeniu konta Klienta.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, w którym Klient określa jej szczegóły.
- Administratorem danych osobowych udostępnianych przez Klienta w wyniku korzystania ze Sklepu Internetowego jest Sprzedawca. W celu uzyskania informacji na temat metod ochrony danych osobowych stosowanych przez Sprzedawcę zapraszamy do zapoznania się z Polityką Prywatności stanowiącą Załącznik nr. 1 do Regulaminu.
- Ceny podane na stronach Sklepu Internetowego są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto, czyli zawierają już podatek VAT.
- Warto wiedzieć, że:
- momentem zawarcia umowy o świadczenie Usługi jest moment kliknięcia przycisku ZAREJESTRUJ SIĘ.
- momentem zawarcia Umowy Sprzedaży jest moment kliknięcia przycisku KUPUJĘ I PŁACĘ.
- Aby móc sprawnie i bezproblemowo korzystać ze Sklepu Internetowego niezbędne jest:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową, klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych, co jest niezbędne do prawidłowego złożenia Zamówienia.
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
§2 REJESTRACJA KONTA KLIENTA
- Cenimy elastyczność dlatego w Sklepie Internetowym złożenie zamówienia jest możliwe zarówno po wcześniejszej rejestracji i złożeniu Konta Klienta jak również bez rejestracji.
- Każdy Klient ma możliwość bezpłatnej rejestracji Konta Klienta w ramach infrastruktury informatycznej Sklepu Internetowego, gdzie przechowywane będą jego dane osobowe oraz informacje związane z jego Zamówieniami/ Umowami Sprzedaży.
- W celu rozpoczęcia procedury Rejestracji w Sklepie Internetowym należy kliknąć przycisk MOJE KONTO dostępny z poziomu Strony głównej oraz podstron Sklepu Internetowego.
- Aby dokończyć procedurę Rejestracji Klient jest proszony o uzupełnienie interaktywnego formularza swoim loginem, adresem mailowym oraz hasłem.
- Aby Sprzedawca miał możliwość świadczenia na rzecz Klienta Usług oraz zawierania Umów Sprzedaży po uzupełnieniu wyżej wymienionych danych należy złożyć wymagane oświadczenia o akceptacji Regulaminu oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. (ten brak musimy omówić i należy go uzupełnić w Sklepie Internetowym)
- Po wypełnieniu danych niezbędnych do rejestracji i złożeniu odpowiednich oświadczeń należy kliknąć przycisku ZAREJESTRUJ SIĘ. Potwierdzeniem rejestracji będzie otrzymanie na adres mailowy Powiadomienia.
- Z chwilą otrzymania Powiadomienia, o którym mowa powyżej w pkt. 6 zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi prowadzenia Konta Klienta drogą elektroniczną.
§3 SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- W celu złożenia Zamówienia Klient w pierwszej kolejności powinien wybrać interesujący go Produkt z oferty Sprzedawcy, a następnie dodać wskazany Produkt do koszyka klikając w przycisk DODAJ DO KOSZYKA.
- W celu zakończenia składania Zamówienia, Klient powinien wejść do swojego Koszyka poprzez klikniecie w ikonę koszyka znajdującą się w górnej części podstron Strony Internetowej. Koszyk zgodnie z definicją jest przestrzenią Sklepu Internetowego przygotowaną dla Klienta, która pozwala przy pomocy interaktywnego formularza na precyzyjne sprawdzenie m.in.:
- nazwy zamawianych produktów;
- ilości zamawianych produktów;
- jednostkowej oraz zsumowanej ceny zamawianych produktów;
- wprowadzenia kodów kuponu;
- kosztów dostawy.
- (opcjonalnie) podatku vat zawartego w zamówieniu
- Po sprawdzeniu informacji o Produkcie/Produktach znajdujących się w Koszyku w celu finalizacji Zamówienia należy kliknąć przycisk PRZEJDŹ DO KASY. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży należy uzupełnić formularz Zamówienia. Ostateczne potwierdzenie złożenia Zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku KUPUJĘ I PŁACĘ.
- Potwierdzeniem złożenia Zamówienia jest Powiadomienie, w którym Sprzedawca informuję Klienta o szczegółach Zamówienia oraz o statusie płatności.
- Złożenie zamówienia nie jest jednoznaczne z jego przyjęciem. Sprzedawca po złożeniu Zamówienia weryfikuje czy Zamówienie może zostać przyjęte do realizacji i przesyła do Klienta Powiadomienie o przyjęciu Zamówienia. To z chwilą otrzymania Powiadomienia o przyjęciu Zamówienia pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
§4 PŁATNOŚCI I DOSTAWA
- Płatność za zakupione Produkty może zostać zrealizowana, wedle wyboru Klienta, na jeden z poniższych sposobów:
- Płatność poprzez system płatności Przelewy24;
- Płatność poprzez system płatności PayPall
- Płatności przelewem bankowym na konto Sprzedawcy;
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Każdy Klient akceptując regulamin i składając Zamówienie zgodnie z przepisami ustawy o VAT, akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej na adres mailowy podany w trakcie rejestracji lub składania Zamówienia. Za chwilę otrzymania faktury przez Klienta uznaje się chwilę otwarcia korespondencji elektronicznej z załączoną fakturą.
- Dostawa zakupionych Produktów może zostać zrealizowana wedle wyboru Klienta na jeden z poniższych sposobów:
- Przesyłka listem poleconym priorytetowym;
- Przesyłka Paczka24
- Przesyłka Paczka48
- Przesyłka Paczka 48 (pobranie)
- Przy odbiorze przesyłki Klient jest proszony o dokładne sprawdzenie w obecności przewoźnika/spedytora kompletności zawartości przesyłki, stanu opakowania zewnętrznego i stanu zamówionego Produktu. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia, należy w obecności kuriera dokonać jej otwarcia, sporządzić protokół szkody oraz udokumentować ewentualne uszkodzenia za pomocą zdjęć lub materiału video, kontaktując się następnie jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Takie postępowanie pomoże Sprzedawcy błyskawicznie rozwiązać problem.
§5. REKLAMACJE
- Sprzedawca względem Klienta odpowiada jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (Rękojmia), wedle reguł określonych ustawą Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Jako Klient masz prawo do zgłoszenia reklamacji. Sprzedawca zachęca do składania Reklamacji za pośrednictwem Formularza Reklamacji, stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu i przesłania go na adres mailowy Sprzedawcy lub w formie papierowej na adres korespondencyjny Sprzedawcy.
- Korzystając z Formularza Reklamacji należy precyzyjnie opisać występujące wady Produktu lub Usługi.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania Formularza Reklamacji przez Sprzedawcę.
- Każdy Klient zostanie poinformowany o wyniku postępowania reklamacyjnego w drodze mailowej lub pisemnej.
§6. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Każdy Klient zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta jeżeli posiada status Konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny w terminie ustawowym 14 dni od jej zawarcia lub otrzymania Produktu w zależności od tego, która z czynności nastąpiła później.
- Każdy Klient jeżeli posiada status Konsumenta zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta nie ma prawa do odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy wystarczy wypełnić FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY, będący załącznikiem nr. 3 do Regulaminu oraz odesłać Produkt na adres Sprzedawcy.
- Korzystając z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość to Klient ponosi koszt odesłania Produktu do Sprzedawcy .
- Po złożeniu oświadczenia woli o odstąpieniu od Umowy cena Produktu zostanie zwrócona Klientowi, podobnie jak koszt wysyłki Produktu poniesiony przy zakupie do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w ofercie Sprzedawcy w terminie 14 dni, nie wcześniej jednak niż przed otrzymaniem rzeczy.
- Zwrot kosztów, o których mowa powyżej w pkt. 5 nastąpi w formie przelewu na rachunek bankowy podany przez Klienta w formularzu odstąpienia od umowy.
§7. OCHRONA PRAW AUTORSKICH
- Warto wiedzieć, że Sklep Internetowy oraz wszelkie materiały opublikowane w Sklepie Internetowym są unikalne. Układ treści zawarty na Stronie Internetowej Sklepu Internetowego jak i jej poszczególne części, takie jak materiały pisemne, zdjęcia, grafika, aplikacja i inne, korzystają na ogólnych zasadach z ochrony udzielanej przez przepisy prawa autorskiego.
- Wszelkie znaki towarowe, handlowe oraz firmowe, które występują na Stronie Internetowej podlegają ochronie prawnej na zasadach przewidzianych w odpowiednich przepisach.
- Poprzez korzystanie z treści udostępnionych na Stronie Internetowej Klienci nie nabywają żadnych praw, jak również nie uzyskują licencji do tych treści.
- Zabronione jest zwielokrotnianie, modyfikowanie, wtórne wykorzystywanie w całości i w części, blokowanie, publiczne odtworzenie i publiczne udostępnianie treści opublikowanych na Stronie Internetowej za wyjątkiem przypadków wskazanych w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa.
§8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
- Każdy Klient posiadający status Konsumenta ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń takich jak:
- stały polubowny sąd konsumencki, w którym składać można wnioski o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
- powiatowy lub miejski rzecznik praw konsumenta lub organizacje społeczne, których statutowe zadania to ochrona praw konsumentów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Niniejszy regulamin razem z załącznikami stanowi integralną cześć, zawieranej przez Sprzedawcę oraz Klienta Umowy.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 26 stycznia 2018 roku do odwołania.